Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

Τι 2Μδης κι Αρχιμήδης...

…ότι και να γράψεις η πραγματικότητα πάντα ξεπερνάει τη φαντασία. Χθες άκουγα να δίνουν σε επαφή πέρα από τις ξελιγωτικές λεπτομέρειες για την τοποθεσία και την διάθεση του καλούντα (…μια χαρά είναι δωπάνω, κουφάθηκα, περνάνε όλοι οι αναμεταδότες…) και ενδολοκεητορικές περιγραφές: ΚΜ17χχ σύνορα με το ΚΜ17ψψ! Πως λέμε σύνορα Χαλανδρίου Αμαρουσίου;
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί όλα αυτά γίνονται στη συχνότητα κλήσης, στο 144,300. Μέλι έχει; Το μικρόφωνο να θέλει να ρυθμίσει κάποιος, εκεί πάει!
Ήδη έχει φτιάξει η διάδοση και σκέπτομαι τι θα γίνει στη συνέχεια. Τα 6Μ έχουν ανοίξει τουλάχιστον τέσσερις φορές (Es) στην Ευρώπη, και τα 2 έχουν τροποσφαιρική διάδοση αλλά και πάλι δεν ευνοούνται οι κεντρικές και νότιες περιοχές μας.
Μετέφερα τις ειδοποιήσεις για υψηλό MUF ή σποραδικό Es στους 144, ψηλότερα στο ιστολόγιο, ώστε να ρίχνετε καμιά ματιά. Για όσους δεν γνωρίζουν με δυο λόγια: Αν δείτε κίτρινο χρώμα στην γκρίζα μπάρα, σημαίνει υψηλό MUF, πάνω από 20 ή 30MHz, και πιθανότητα να ανοίξουν τα 2Μ. Αν δείτε κόκκινο, σημαίνει ότι ήδη σε κάποιο μέρος της Ευρώπης έχουν αναφερθεί QSO μέσω Es σε αποστάσεις άνω των 1200χλμ.
Καλά DX!

21 σχόλια:

sw9ofo είπε...

επι 3 συναπτές μέρες η 8 ελεμεντ log (δικό μaw σχέδιο, 7,5 dbd) ξανοιγει πελοπόννησο - αθήνα (γραμμή στον ισθμό) με θέα την θάλασσα. Δεν εχω καταφέρει να μαζεψω τίποτε. Η κουφά τελείως ειναι και τα 2 SSBκα μου ή η τροποσφαιρική ειναι για κλάματα αυτές τις μέρες. Στην Κρήτη βρέχει πανικόβλητα και ασταμάτητα (και θες να ακουσεις 2μ κιολας, θα μου πείτε) ολη μερα κατα την διαρκεια του SOTA FD το σαββατο ακουγα σκέτο qrn (και κανα ανελκυστήρα που και που.. :-) ) Eδωσα εξετάσεις, ο Εξεταστής με εβαλε να στείλω πολυ περισσότερες πεντάδες απο τους υπόλοιπους, αυτό ειναι καλό ή κακο? Στα Ελληνικά τα εκανα μαντάρα, καθως δεν εχω δει πρόγραμμα να στελνει στα Ελληνικά και να του τα γραφεις ωστε να τα αξιολογεί (οπως π.χ. το CW πλειερ.) Εις άυριον τα σπουδαία...

2Μδης είπε...

Καλή επιτυχία!

Η "8 ελεμεντ log" logperiodic εννοείς;

Ανώνυμος είπε...

Καλό μου ακούγεται εκτός αν ήθελε να γράφεις συνέχει πεντάδες μέχρι να κάνεις λάθος! hihi
Καλή επιτυχία πάντως.
Αντί λογαριθμική δοκίμασε και καμμία γιάγκι, με μεγάλο μπουμ. Γιατί στις κεραίες μετράει το μέγεθος.
6146

sv8gke είπε...

Και εγώ έλεγα ότι κίτρινη muf είναι η αεκ και κοκκινη ο ολυμπιακός!!!

Γιάννη δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς με τα ελληνικά στον κώδικα,μόνο 5 γράμματα διαφέρουν(θ,ψ,ω,ξ,χ) και όλα τα άλλα είναι ίδια με τον διεθνή,οπότε θα έχεις πάνω από 50% επιτυχία στον ελληνικό,εκτός και σε έπιασε κανένα τρακ και τα έκανες μαντάρα!!!Αντε καλή επιτυχία και πάλι!
Δυστυχώς η το dx-αυτοκίνητο μου το έχω στείλει Πάτρα για qrl καιδεν έχω με τι να ανέβω στο βουνό να δοκιμάζαμε!

2Μδης είπε...

Πως γίνεται ρε φίλε να στέλνεις το αμάξι σου για QRL;;; Πες μου το κόλπο που το δικό μου τόχω και τεμπελιάζει το σκασμένο!

sv8gke είπε...

χα χα χα χα καλοοοοοοοο!!!
Λοιπόν πήρα μια δουλειά στη ορεινή αχαια και έχει 5κμ άσχημο χωματόδρομο,μια φορά πήγα με το σιβίκ και το έσπασα οπότε κατέβασα στην Πάτρα το άλλο για να εξυπηρετηθώ.
Μου λέει ο πελάτης....Μιχαλάκη αν γίνεται 27 ιουλίου να με έχεις έτοιμο γιατί έχω το πανηγύρι....του λέω και πολύ νωρίτερα σκεφτόμενος ότι πάω χαμένος αν δεν τελιώσω μεχρι τα μέσα ιουνίου και χάσω τα σποραδικά!!!

2Μδης είπε...

Αγιο Παντελεήμωνας;;; (μεγάλη η χάρη του...)

S(W)9OFO είπε...

Το κεραιικό εχει 2Χ8 στοιχεία σε Log periodic. ειναι μια πρόχειρη, φτήνη, ελαφριά και προσωρινή λύση μέχρι να μπορεσουμε να βάλουμε κάτι σε ανακλινόμενο για ιστό, διότι διαφορετικά αντί να το σηκώσουμε θα το δεχθουμε επι της κεφαλής.

Ειναι μια αντιγραφή (αντιγραφάρα) της κεραίας (πράσινης)Preis (μάρκα) LPDA που βάζουν οι ραδιοφωνιάδες και εχει 7,5 dbd απο 88 - 108. Εμεις (με τον sv9ABL)την ρίξαμε στο κομπιουτορα και την "προσαρμόσαμε" απο 142-168ΜΗζ και αυτό για να κρατήσουμε τα εμπρός στοιχεία ενεργά (τις λογκ τις κοβεις πάντα 10% σε συχνότητα ψηλότερα στο πάνω άκρο, για να δουλευουν πάντα τα μικρότερα κομματια ως κατευθυντήρες και όχι σαν δίπολα, εμεις βέβαια το παρακάναμε). Οχι, δεν ειναι μικρο το μπουμ, ειναι κοντα 1.50 η κεραία σε μήκος. Σαν 5ρα πυκνή. Το λ απ' όπου σπάει η κεραία το Ζ της προς τα κάτω και στενευει λοβός και ευρος ζώνης, οχι, δεν το περάσαμε. Γινεται μεγάλη για την νεροσωλήνα μετά.

Snif... πάλι δεν ακουσα τίποτε και ηταν και SOTA fday. Δηλαδή με το διπολάκι που συζητούσαμε, ΤΙ θα επιανα? (μην το πεις...)

sv8gke είπε...

Ναι ναι!!!Θα έχω μαζί το 2000.Θα δίνω και locator παρεκλήσι Αγ.Παντελεήμονος,τριταία αχαιας και θα είμαι μια χαρά....και ο dk5ya θα πέσει στα ναρκωτικά!!!

sv8gke είπε...

Μωρέ ότι και να είχες πάλι τα ..ιδια θα άκουγες.Οσες φορές έχω μιλήσει με σταθμούς σότα οι συνθήκες ήταν qrp και ράμπερ.Ούτε η κεραία σου φταίει ούτε το ράδιο σου ούτε η διάδοση.

2Μδης είπε...

Έτσι... διασκεδάζουν! Πιάνουν την συχνότητα κλήσης για 3 ώρες με ράμπερ και Qrp.

SV9OFO είπε...

Στην Κρήτη εχει ρίξει αυτές τις μέρες οσο νερό δεν εχει ρίξει όλο τον χειμώνα. Ειναι τρελό και παλαβό. τελος πάντων, μου φαίνεται οτι ουτως ή άλλως, για να κάνω DX δεν μου χρειαζεται πλέον να εχει διάδοση στους 144... κατεβαίνω και στους 14....

de SV9OFO.

Οφείλω να ομολογήσω οτι η εμψυχωσή σας υπήρξε καταλυτική, και θελω να σας ευχαριστήσω απο τα βάθη της καρδιάς μου για τις ευχές σας που, οπως απεδείχθη, επιασαν τόπο και με το παραπάνω. TU all.

Ανώνυμος είπε...

συγχαρητηρια. αλλα αλλο το ενα αλλο το αλλο.

2Μδης είπε...

Τι νόμιζες;; Εδώ όσοι γράφουν είναι όλοι λαγοπόδαροι και σου φέρανε τύχη.

Ανώνυμος είπε...

Καλώς όρισες στις χαμηλές συχνότητες (και ας λένε κάποια top band). Καλά qso.
Κατέβα και ποιό κάτω στους 7,1 ή 3,6 για να σ'ακούσω.
73 de 6146

Ανώνυμος είπε...

ηρθε η ωρα να ψωνισεις μικροφωνο

The road less pedaled είπε...

Συγχαρητήρια! Καλοτάξιδος!
73!!

takis perreas είπε...

Καλή επιτυχία στις καινούργιες μπάντες!
Άντε και μ' ένα καλό...DXCC!!!

sv8gke είπε...

Κατάλαβα,τους χάσαμε τους πόντους από sv9 στο επόμενο κόντεστ....καλορίζικος και μην την ξυλώσεις την κεραια στα 2μ.

Ναι ναι λαγοπόδαροι........γιατί να το κρύψωμεν άλλωστε;;;

2Μδης είπε...

Εντάξει υπάρχουν και εξαιρέσεις...
(που, τον θυμήθηκες τον κατσικοπόδαρο;;)

sv8gke είπε...

Εεεεεε ετσι εύκολα ξεχνιούνται οι μεγάλες αγάπες;