Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

Παρνασσός ΚΜ18ΗΝ, Fielday 2009

Για τους ραδιοερασιτέχνες, η μετάβαση από το καλοκαίρι στο φθινόπωρο, γίνεται ήπια. Όλοι οι άλλοι βιώνουν στο πετσί τους την επιστροφή στη δουλειά, τα αυξημένα έξοδα του φθινοπώρου, την απότομη διακοπή των ρεπορτάζ του STAR από τις παραλίες και την Μύκονο...
Το Fielday είναι το ενδιάμεσο στάδιο, το περιμένουμε γιατί ξέρουμε ότι θα περάσουμε καλά και μετά ακολουθεί ο χειμώνας (Κάτι σαν τις εκλογές! Θα περάσουμε καλά για 20 μέρες, που θα τάζουν μεγαλεία και, μετά θα μας πάρει ο διάολος...)
Είθισται μετά το fielday του περασμένου έτους, να προγραμματίζουμε αυτό του επομένου! Τέτοια κάψα! Πέρυσι λοιπόν στον Πάρνωνα, όπου βρεθήκαμε για το fielday του 2008, αποφασίσαμε για φέτος να πάμε στον Παρνασσό. (Άσχετο: οι ονομασίες των δύο βουνών είναι σχεδόν ταυτόσημες. Σημαίνουν το λαμπερό, το επιβλητικό. Παρόμοια και η Πάρνηθα...) Την πρόταση έκανε ο Λουκάς!

Λουκάς, SW1IVS, η μυστηριώδη φιγούρα με το τσεκούρι! Είχε παίξει ρόλο ντεκόρ στην φωτογραφία που είχαμε ανεβάσει πέρυσι από τον Πάρνωνα . Γνώστης της περιοχής του Παρνασσού, ανέλαβε να συγκεντρώσει πληροφορίες και να αναλάβει την “διοικητική μέριμνα”. Φαγητό, διαμονή, επιδόρπια εδέσματα και οινοπνευματώδη (για σπονδές!) Ραδιοερασιτεχνικά, είναι στο στάδιο της επιμόρφωσης. Στην διοικητική μέριμνα όμως έχει μεταπτυχιακό και “μαύρη σχάρα”. (Κάτι σαν τη μαύρη ζώνη στο καράτε...)

Επικουρικό ρόλο στην εξόρμηση είχε ο Χρήστος.
Χρήστος, SV1MM, υπεύθυνος τροφοδοτικών συστημάτων χαμηλής τάσης με ιδιαίτερη έφεση στην ηλιακή ενέργεια. Ύπατος αρμοστής της “φωτοβολταϊκολογίας” Κατασκευαστής πρόχειρων καταλυμάτων επί ορεινού εδάφους, στέγαστρων, υποστέγων, παραγκών. Φήμες λένε ότι αυτός, σχεδίασε την καλύβα του μπάρμπα-Θωμά!! Το δυνατό του σημείο είναι το στήσιμο σκηνής. Σε δευτερόλεπτα!

Το σημείο που θα μας φιλοξενούσε επιλέχθηκε από τον Λουκά. Ήταν η κορυφή Ηρακλής σε υψόμετρο 2.270 μέτρα , βορειοδυτικά από τον Γεροντόβραχο και την Λιάκουρα (2.459μ) τις δυο υψηλότερες κορυφές του βουνού. Η κορυφή έχει πάρει το όνομα του γνωστού Ήρωα ο οποίος με ένα χοντρό στειλιάρι έβαζε τα πράγματα στη θέση τους. Δυστυχώς τέτοιες αποτελεσματικές μέθοδοι σήμερα δεν εφαρμόζονται... Κρίμα!
Ένα από τα συν της επιλεγμένης κορυφής ήταν η “εύκολη” πρόσβαση. Ολα θα μεταφέρονταν στην κορυφή με 48 (τρία 4Χ4!!) όπως και έγινε. Το μεγάλο υψόμετρο ήταν επίσης θετικό. Στα αρνητικά ήταν η θέση του σημείου σε σχέση με την περιοχή της Αθήνας και του ΝΑ Αιγαίου, οι δυο ψηλότερες κορυφές μας έκοβαν τον ορίζοντα. Αυτό θα στοίχιζε σε αριθμό επαφών με σταθμούς από το λεκανοπέδιο, την πολυπληθέστερη περιοχή της χώρας.
Παρόλα αυτά υπήρχε χαλαρότητα. Στόχος ήταν να περάσουμε καλά, να εγκαταλείψουμε σε περίπτωση καταιγίδας και να δοκιμάσουμε συγκεκριμένα υλικά του εξοπλισμού μας. Κυρίως έναν ενισχυτή δικής μου κατασκευής. Εδώ και έναν χρόνο έχω αρχίσει μια κατασκευή με δυο παράλληλες 12βολτες ενισχυτικές βαθμίδες για τα 2Μέτρα. Η αρχή της εποχής των σποραδικών με βρήκε να έχω τελειώσει την κατασκευή του τροφοδοτικού και την μία από τις δυο βαθμίδες. Τα είχα δοκιμάσει εργαστηριακά, επίσης σε επαφές tropo και Es. Η πολύωρη δοκιμή σε ένα contest ήταν πρόκληση...
Συναντηθήκαμε στην είσοδο της Αράχοβας το πρωί του Σαββάτου. Ο Χρήστος με το όχημα φορτωμένο φωτοβολταϊκά inverter και μπαταρίες, κι εγώ με τον αρεφικό εξοπλισμό ξεκινήσαμε από Αθήνα. Ο Λουκάς με τις πρώτες προμήθειες ήταν από την Παρασκευή στην Αράχοβα. Αφού σταματήσαμε για καφέ στο Λιβάδι, συνεχίσαμε για Κελάρια, περάσαμε τις εγκαταστάσεις του χιονοδρομικού και ανηφορίσαμε από τις πίστες για την κορυφή. Τα οχήματα δυσκολεύτηκαν στην ανάβαση, εγώ πάταγα το γκάζι με πρώτη και νόμιζα ότι προσπαθώ να ανέβω σε βουνό από βότσαλα! Με την δεύτερη προσπάθεια και αρκετή φόρα πλησιάσαμε στην κορυφή.
2.270 μέτρα στα πόδια μας! Αρχίσαμε να στήνουμε πρώτα την κεραία. Μια 12άρα ιδιοκατασκευή δική μου που έχει γυρίσει κορυφή-κορυφή την μισή Ελλάδα! Αν και υπήρχε δίπλα ένα ψηλό 12μετρο στήριγμα από τα λιφτ των σκιέρ, χρησιμοποιήσαμε έναν ξεχωριστό ιστό ώστε σε περίπτωση καταιγίδας να τον κατεβάσουμε άμεσα.
Ο Χρήστος έστησε τα φωτοβολταϊκά για να μας δώσει ρεύμα. Είχαμε και τα αυτοκίνητα δίπλα οπότε δεν υπήρχε πρόβλημα τροφοδοσίας.
Με τον Λουκά στήσαμε τον πρόχειρο σταθμό και η πρώτη δοκιμή έδειχνε ότι δεν δούλευε ο ενισχυτής! Σε τέτοιες περιπτώσεις θα εκτιμήσετε να είναι κοντά κάποιος ηλεκτρονικός. Εμείς είμαστε ακόμα πιο τυχεροί, ήταν εκεί ο κατασκευαστής αυτοπροσώπως! Με πρόχειρο έλεγχο βρήκα έναν ρελέ να έχει φύγει από την θέση του. Δεν έδινε τάση κατά την εκπομπή και έτσι όση ισχύς έμπαινε, τόση έβγαινε! Επισκευάστηκε άμεσα και τα 5W από το FT-897 προικίζονταν μέχρι και 15db! Λαμπρά! Η βλάβη αποδόθηκε στις δονήσεις κατά την ανάβαση μέσω της πίστας του χιονοδρομικού, και ο κατασκευαστής απαλλάχθηκε λόγω αμφιβολιών και προτέρου εντίμου ραδιοερασιτεχνικού βίου!
Στις 1400utc και κάτι, έκανα την πρώτη επαφή (SV3EXT). Η διάδοση δεν ήταν στα καλύτερα της, από ραδιοφάρους άκουγα μόνο τον IK7UXW/B με qsb μέχρι 519. Από Ελλάδα άκουγα τους κοντινούς ραδιοφάρους του SV3AQR/B 144,488 και τον SZ1SV 144,412. Δεν άκουγα τον ραδιοφάρο του SV2DCD, άκουσα όμως τον Λεωνίδα αυτοπροσώπως από Καστοριά.
Άρχισαν να ακούγονται σταθμοί από όλη την Ελλάδα. Κάποιοι είχαν συνεχή παρουσία όλο το 24ωρο, μεταξύ αυτών ο SZ8L από Λευκάδα, ο SZ6IOA από Ιωάννινα, ο J48YA από Θάσο, ο SV7APQ, ο SX7W, ο SY7S, SZ7XTH...
Από Αθήνα ακουγόταν ο σταθμός SZ1SV με χειριστές τους συναδέλφους των ΟΕΑ. Επιτέλους το διακριτικό της Ένωσης στον αέρα! Ελπίζω κάθε μια από τις επόμενες χρονιές να ακούγεται πιο αναβαθμισμένα. Το λεκανοπέδιο γενικά δεν πέρναγε καλά στην θέση μας. Οι ψηλότερες κορυφές όπως προανέφερα μας έκλειναν ΝΑ. Όσοι ήταν βέβαια με οριζόντια πόλωση δεν είχαν πρόβλημα. Προς τις άλλες κατευθύνσεις τα πράγματα ήταν πιο καλά. Ευνοϊκότερα εκεί που μεσολαβούσε θάλασσα, λιγότερο καλά εκεί που βλέπαμε τον κύριο ορεινό όγκο της Ελλάδας. Προς τις ίδιες κατευθύνσεις ίσχυαν τα ίδια και με το εξωτερικό. Εκεί που βλέπαμε προς θάλασσα, το σήμα συνέχιζε απίστευτα δυνατά μέχρι την Κωνσταντινούπολη ή την Μάλτα. Αντίθετα προς Κροατία, που είχαμε ενδιάμεσα όλον τον ορεινό όγκο μέχρι τα σύνορα, το σήμα έφθανε εξασθενημένο.
Από εξωτερικό δούλεψα αρκετές χώρες, μεταξύ αυτών Μάλτα, Ιταλία, Κροατία, Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Τουρκία. Άλλο παράξενο: ενώ οι σταθμοί από Ρουμανία πέρναγαν σχετικά εύκολα, η Βουλγαρία που είναι κοντύτερα πέρναγε πιο δύσκολα. Εξαίρεση ο LZ9X που μας έσπασε τα S-meter. Ο Kantri TA1D από “Ινσταμπουλ” ερχόταν φοβερά δυνατά και με βεβαίωνε ότι ακούγομαι κι εγώ πολύ δυνατά στο σταθμό του. Δεν υπήρχαν άλλοι Τούρκοι στον αέρα “οι περισσότεροι ασχολούνται με φορητά, FM και επαναλήπτες” μου είπε. Δυστυχώς δεν μπορούσα να του μεταφράσω στα τούρκικα το... ελληνικό “ούνα φάτσα ούνα ράτσα”!
Δυστυχώς δεν είχα ορίζοντα νοτιοανατολικά. Οι ελπίδες μου να δουλέψω Ισραήλ εξανεμίστηκαν, ούτε Κρήτη δεν άκουσα...
Αντίθετα άκουσα SV6 που είχα πολλά χρόνια να δω δραστηριότητα στα 2Μέτρα, SV2, SV7, SV8, SV3, SV1, SV4 (+mobile/4 τον SV1GZT!). Δεν άκουσα SV5, αν και υπήρχε σταθμός που αργότερα είδα στο διαδίκτυο ότι ενδιαφέρθηκε (δεν είχα πρόσβαση internet κατά την διάρκεια του FD στο βουνό!).
Τις νυχτερινές ώρες διέκοψα, η χαμηλότερη θερμοκρασία ήταν 7 βαθμοί με άπνοια και καθαρό ουρανό. Πανσέληνος και πλανήτες σε μια τροχιά από ανατολή σε δύση, και οι αστερισμοί γύρω τους. Πρωινό ξύπνημα νωρίς, όταν ο ουρανός είναι ακόμα κόκκινος και ο ήλιος φαίνεται με γυμνό μάτι. Η αναμενόμενη αλλαγή του καιρού ήδη ήταν ορατή βορειοδυτικά μας. Οι καινούριοι (κυριακάτικοι!) σταθμοί που είχαν βγει με κράτησαν στον αέρα μέχρι τις 2 το μεσημέρι. Ο SV1NJT από την Πεντέλη ακουγόταν πολύ δυνατά με φορητές συνθήκες, η Εύβοια, η Τήνος, η Ζάκυνθος...
Κάτι που άκουσα και δεν μου άρεσε ήταν το εξής: Κάποιος σταθμός από Αθήνα που βγήκε στο 300 “για να δούμε εδώ ποιος θέλει πόντους, είναι κανείς εδώ να πάρει;;” Σιγά ρε φίλε στραγάλια πουλάς; Αν θέλεις να κάνεις επαφή ψάξε δεξιά αριστερά να δεις ποιοι ακούγονται. Δεν έχουμε ανάγκη τους πόντους σου για την πλάκα μας πάμε!
Το 144,300 σε γενικές γραμμές δεν έμενε κατειλημμένο, οι συμμετέχοντες είχαν επιλέξει κοντινές συχνότητες αλλά όχι την συχνότητα κλήσης. Οι ανακοινώσεις του QRG των συναδέλφων γινόταν σε τακτά διαστήματα, όλα ήταν σύμφωνα με τον ραδιοερασιτεχνικό κώδικα δεοντολογίας.
Ο ενισχυτής μου είχε δείξει άψογη συμπεριφορά, κατά διαστήματα του έκλεινα τον εξαερισμό για να ανέβει η θερμοκρασία του και να δείξει τυχόν ατέλειες. Τίποτα! Το χειμώνα θα του προσθέσω και την δεύτερη βαθμίδα.
Η κεραία μάλλον έκανε τις τελευταίες τις εκπομπές! Ήδη ταλαιπωρημένη μάλλον θα πάει για ανακύκλωση. Μετά από δέκα χρόνια που δούλευε στο σταθμό μου και δύο χρόνια που γυρνάει στα βουνά, προσέφερε τις υπηρεσίες τις υπέρ του δέοντος, καιρός για νέα κατασκευή.
Μαζί με τον Χρήστο και τον Λουκά αρχίσαμε να ξεστήνουμε. Έμεναν άλλες τρεις ώρες για το τέλος του FD αλλά είχε μαυρίσει ο τόπος και η καταιγίδα θα άρχιζε από στιγμή σε στιγμή.
Φορτώσαμε γρήγορα και κατεβήκαμε μια επίφοβη κατηφόρα μέχρι το χιονοδρομικό. Βγάζοντας μια αναμνηστική φωτογραφία δεχτήκαμε τις πρώτες σταγόνες βροχής!
Καλό φθινόπωρο!
Απόλυτα ικανοποιημένος από το FD από άποψη συμμετοχών και συμπεριφοράς των συμμετεχόντων -αν είχε και καλύτερη διάδοση όλα θα ήταν τέλεια- σκέπτομαι πως προσπάθειες αναβάθμισης του event που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια, έχουν αποδώσει.
Πολλοί συνάδελφοι με συνεχείς συμμετοχές έχουν διαμορφώσει άποψη για την ακόμα καλύτερη διεξαγωγή τέτοιων διοργανώσεων. Πολύ σύντομα θα τις καταθέσουμε...
Καλή επιτυχία σε όσους συμμετείχαν, καλές επαφές!
Αν και ήμουν χειριστικά μόνος, οφείλω να ευχαριστήσω την παρέα μου στο βουνό για την πολύτιμη βοήθεια τους. Τον Χρήστο SV1MM και τον Λουκά SW1IVS με την YL-Σοφία...

73 SV1BJY

SV1GRN είπε...

Και του χρόνου, πάντα τέτοια και ακόμη καλύτερα!
μήπως ήρθε η ώρα και για ένα αποκλειστικά 2m ssb /p contest?

SV1EML είπε...

Mπραβο Ιωαννη και του χρονου να εισαι καλα.Ναι συνφωνω με τον Πανο πρεπει να αναλαβεις του χρονου να οργανωσεις ενα contest ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ για τους 144 ΜΗΖ SSB/CW.
Λες να σε δουμε του χρονου στην πιτα να παιρνεις κανα βραβειο?
Α! επειδη ακουσα κατι βλακειες για "απατεωνιες" και "στημενες επαφες" και "ψευτικες επαφες"(ασχετο με τoν SV1BJY)Προς θεου ρε παιδια το Field Day γινετε για να διαπιστωσουμε καποια πραγματα για τον σταθμο μας σε εκτακτη αναγκη με τροφοδοσια μπαταριας η γεννητριας και για να περασουμε καλα με την παρεαμας και τα "κοψιδια" που λεει και ο SV1JG.Δεν ειναι μονο contest ποιος θα βγει πρωτος και ποιος θα παρει το βραβειο του χρονου στην πιτα.
Ευχαριστω 73's

Κωστας Ιωαννιδης είπε...

Πολύ ωραία παιδιά! Σας ζηλεύω. Τώρα σχετικά με το linear για τα 2m θα μάθουμε ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες;

73 de sw1ixp

2Μδης είπε...

Σταμάτη δεν θέλω να πιστέψω ότι υπάρχουν συνάδελφοι που κάνουν απατεωνίες σε τέτοιου είδους διοργανώσεις.΄Αυτό που μένει πάντα είναι πόσο καλά περάσαμε, αν φάγαμε αν ήπιαμε και αν κινδυνέψαμε από τίποτα κεραυνίδια...
Για του χρόνου δεν έχω να αναλάβω τίποτα! Τη γνώμη μου θα πω και όποιος θέλει ας την εκτιμήσει (ή ας την απορίψει...)
Επίσης όποιος συμμετέχει καλό θα είναι να εκφέρει γνώμη μήπως κάποια στιγμή οργανώσουμε κάτι που μπορεί όλοι μαζί να το υποστηρίξουμε...

2Μδης είπε...

Στην παραπάνω ανάρτηση υπάρχει ένα μικρό φωτογραφικό αρχείο από όταν το ξεκίνησα. Στην παρούσα ανάρτηση υπάρχει φωτογραφία από το πως είναι σήμερα. Για να γίνει ολοκληρωμένο άρθρο, σίγουρα θα γίνει αλλά αφού το τελειώσω.
Γενικά, είναι δύο βαθμίδες με δύο 2SC2630 έκαστη. Έχω τελειώσει μόνο την μία και το τροφοδοτικό 13,8/50Α (αυτό που φαίνεται κάτω χωρίς όργανα). Τα κουτιά είναι από δυο παλια ασύρματα τηλ/να μεγάλης εμβέλειας τα οποία αποψιλώθηκαν και βάφτηκαν εξαρχής για να φιλοξενήσουν τις κατασκευές μου!
Όταν το τελειώσω θα επανέλθω...

2Μδης είπε...

Εχω λάβει από μέρες, φωτογραφίες από την δραστηριότητα SZ1SV των ΟΕΑ. Επειδή εικονίζεται μεταξύ άλλων συνάδελφος που είχε δηλώσει (συν γυναιξεί) ότι προσβάλεται απο την παρουσία του blog μου στο διαδίκτυο(!!) και από την παρουσία μου στο SV-NEA, λυπάμαι αλλά δεν μπορώ να τις δημοσιεύσω...
(Για την ιστορία: το να μπαίνει και να γράφει ανώνυμα στο Blog και μετά να με επικρίνει ότι επιτρέπω ανώνυμα σχόλια, δεν τον πρόσβαλε!!)

SV1GRN είπε...

Θα συμμετείχα ευχαρίστως σε ενα πχ fielday/contest για τα 2μ. που θα κάλυπτε όλα τα mode (cw/ssb/mgm)και κατά προτίμηση qrp (εντάξει και σε ένα qro Γιάννη για να δοκιμάσεις τον επιταχυντή διάδοσης hihi).

Ανώνυμος είπε...

Δημοσίευσε τις φωτο βρε παιδί μου για να τις δούμε και βάλε κάτι άλλο στη θέση του κυρίου. Photoshop μάλλον έχεις.
6146

SV1EML είπε...

Οχι δεν ειπα αυτο ιωαννη.Απλα ακουσα καποιες κατηγοριες για συγκεκριμενο σταθμο και λυπαμε πολυ οτι καποιοι συναδελφοι σκευτονται με αυτο τον τροπο.Λυπαμε περισσοτερο γιατι τους γνωριζω ολους τους εμπλεκομενους.
Ναι θελω περισσοτερες φωτογραγιες για τον ενισχυτη ιωαννη και λεπτομερειες.
73's

Ανώνυμος είπε...

ωραιες δραστηριοτητες και αξιοζηλευτες!!! Ελπιζω του χρονου να μπορεσω να συμμετασχω και εγω!!!
μπραβο και παλι
73 sw1jgw

εΠΙΤΕΛΟΥς!

Ερωτηση: Μήπως ο δαίμων του πληκτρολογίου έβαλε το χεράκι του και ο σταθμός απο την περιοχή 7 δεν είναι ο SX7S αλλα ο SY7S?

sv8gke είπε...

2μδη πολύ αγνό σε βρίσκω,εύχομαι να παραμείνεις έτσι μέχρι τέλους!
Δυστυχώς όμως δεν είναι έτσι τα πράγματα,υπάρχει πολύ βρωμιά στο contesting.

Συγχαρητήρια για την εξόρμηση σου,καλή κορυφή,καλό setup και αφού πέρασες καλά ....όλα καλά!
73 Μιχάλης

2Μδης είπε...

Ευχαριστώ τον συνάδελφο για την διόρθωση. Όντως τον SY7S τον ανέφερα σανsX7s !!! Το διόρθωσα και στο κείμενο, ευχαριστώ και πάλι...

SV1HER Sotirios Vanikiotis είπε...

Αγαπητέ Ιωάννη μην αγχώνεσαι με τις φωτογραφίες της ΟΕΑ/ΕΕΡ από το Field Day. Υπάρχουν κάποιες στο Site της ΟΕΑ, www.hares.gr στο τμήμα με τις φωτογραφίες. Θα προστεθούν κι άλλες αργότερα ...

Ανώνυμος είπε...

Να σαι καλά. Δεν θα το παρατηρούσα ούτε εγώ, απλα.....ειμαι αυτός με τον οποίο έκανες την επαφή :)

73 de SV7NHN

sv8gke είπε...

Νηστικά τα είχες τα ψάρια;;;μόλις σου τα ταισα.

2Μδης είπε...

Τρώνε πολύ τα σκασμένα! Και κρακεράκια να τους βάλεις, τα τρώνε!!

The road less pedaled είπε...

Ναι.. τα ψάρια σε μάραναν Μιχάλη !
Στους Αυστριακούς.. ούτε καν κρακεράκια ! Φτου σας !!

RF Dreams - sv1eix είπε...

Μπραβο παιδια ελπιζω και εγω του χρονου να συμμετασχω στην προσπαθεια σας και να περασουμε ομορφα μακρυα απο το αγχος της καθημερινοτητας , χαρα μου θα ειναι να ειναι και ο δασκαλος μου στα ηλεκτρονικα ο Χρηστος SV1MM .

και παλι συγχαρητηρια

sv8gke είπε...

Βίκυ τώρα κατάλαβα,λες για τα 2 ζευγαράκια κάτω στο φάρο!!!Τα 3 αρσενικά και το ένα θυληκό που τά πήγαιναν σαν φυσαρμόνικα τα σουβλάλια που τους έδωσε ο mpe!
Τι ψυχοπονιάρα που είσαι ώρες ώρες!!!