Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Τας κεφαλάς ημών, εντός...

Τέλος Αυγούστου και επιστρέψαμε στις βάσεις μας... Οι περισσότεροι μαυρισμένοι!
Φέτος δεν είχα πολλές επιλογές, οπότε μεταξύ δύο πρόσφορων προορισμών αποφάσισα αντί θάλασσας, βουνό. Καλή η θάλασσα αλλά έχει υγρασία και κατσαρώνουν τα μαλλιά μου!!

Ωστόσο ραδιοερασιτεχνικά είχα αρκετό χρόνο να ασχοληθώ με διάφορα:

Windom.
Και συγκεκριμένα μια "New Carolina Wintom" για συχνότητες από 40Μ έως 10Μ. 
Την είχα φτιάξει ως συνοδευτικό για το FT-817 αλλά ποτέ δεν την είχα δοκιμάσει. Με CW στα 20Μ και 2,5W καλά πήγαινε, κυρίως Ευρώπη. Για φωνή δίστασα να δοκιμάσω, περίμενα ότι δεν πρόκειται να περάσει πουθενά. Παρόλα αυτά έκανα διακοπή σε παρέα στα 40Μ και με άκουσαν με την πρώτη. Αίγιο, Αθήνα κλπ. Μια χαρά λοιπόν η κεραία, με καλό εύρος στα 40, 20 και 15 μέτρα και υπεραρκετό εύρος στα 10 μέτρα! Φτιαγμένη με καλώδιο σιλικόνης και καλώδιο RG174, χωράει σε μια πολύ μικρή θήκη και συνοδεύει το 817 "για ώρα ανάγκης"!

APRS.
Ναι, από καιρό παίδευα μια κατασκευή με το traker της foxdelta και ένα παλιό φορητό FT23 που βρισκόταν στα υλικά μου. Του έφτιαξα και έναν ενισχυτή, έφτιαξα και μια κεραιούλα λ/4, παιδεύτηκα και με ένα πλακετάκι GPS να βγάλω σήμα σε επίπεδο rs232 και μετά από αρκετές ώρες, όλα δούλεψαν. Κάποια στιγμή μετά από δοκιμές βλέπω στο VX-8 το λαμπάκι να ανάβει γαλάζιο!!?? Τιντούτο?
Ανατρέχω στο manual και... λέει έχω μηνύματα!! Μπα? Και όμως! Δυο τρεις συνάδελφοι λοιπόν έσπευσαν να με καλωσορίσουν στο APRS. Στο κεφάλαιο "πως απαντάνε" δεν έχω φτάσει ακόμα, οπότε τους ευχαριστώ από εδώ...
Διαπίστωση πρώτη: Καλό και χρήσιμο το APRS, στην πρόσφατη δραστηριότητα με τον Αίολο αποδείχτηκε πραγματικό εργαλείο. Όμως, πέραν του λεκανοπεδίου Αττικής και μερικών λαμπερών εξαιρέσεων στην επαρχία (Πάτρα, Αγρίνιο, Λάρισα, Θεσσαλονίκη) δεν υπάρχουν αναμεταδότες! Και είναι απορίας άξιο πως γίνεται με τόσους συλλόγους σε όλη τη χώρα να μην έχει προωθηθεί αυτό το χρήσιμο εργαλείο για περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, τουλάχιστον...
Διαπίστωση δεύτερη: Καλό, χρυσό αλλά και μεγάλος ρουφιάνος! Καλό είναι λοιπόν όταν τοποθετούμε APRS σε όχημα, να βάζουμε και έναν κρυφό διακόπτη να σταματάει την μετάδοση θέσης όταν το θελήσουμε!

Lipo battery
Αυτές οι "καινούριες" μπαταρίες που κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Μαζί μου είχα πάρει μια τέτοια 5Αh, με το κατάλληλο βυσματάκι για να τροφοδοτήσω το 817 σε περίπτωση εκφόρτισης της "εσωτερικής" μπαταρίας.
 Ένα πρωί λοιπόν πάω στο όχημα μου με σκοπό να "πεταχτώ" για ώνια στην κοντινή Τρίπολη. Με το που γυρίζω το κλειδί ακούω μόνο έναν ξερό ήχο χωρίς να ανάβει οποιαδήποτε ένδειξη στο ταμπλό! Ξαναδοκιμάζω, τα ίδια. Φέρνω ένα πολύμετρο και μετράω την μπαταρία, μου δείχνει γύρω στα 7 Volt!!! Το μυαλό μου πάει αμέσως στη Lipo  του 817 που την έχω σίγουρα φορτισμένη και έτοιμη, όμως θυμάμαι ότι από πέρυσι(!) κάπου στο ντουλαπάκι υπάρχει και μια δεύτερη Lipo 4,4Ah 15C.
Ψάχνω λοιπόν και την βρίσκω, οπτικά σε κακά χάλια αλλά με το πολύμετρο στα 12,1 Volt!!! Χωρίς δεύτερη σκέψη την συνδέω παράλληλα με την μπαταρία του H-RV, έκανε ένα ανεπαίσθητο τσαφ, και γυρίζω το κλειδί στο τιμόνι... Με την πρώτη (!!!) το αυτοκίνητο πήρε μπροστά και, μαζί ο ασύρματος ο οποίος είχε ξεχαστεί ανοιχτός τουλάχιστον 4 μέρες που είχε να κινηθεί το αμάξι! Συμπέρασμα: Πάρτε μαζί σας μια Lipo. Μπορεί να σας χρειαστεί ποικιλοτρόπως...

Μια γάτα!
...βρισκόταν εδώ και μήνες στο σπίτι μου, και τσακωνόταν καθημερινά με το Μπόμπο, τον έχοντα την πρωτεύουσα χρήση του χώρου σύμφωνα με τον ΕΚΚΖΓ. 
Δυστυχώς δεν βρέθηκε κάποιος να την φιλοξενήσει, οπότε αποφάσισα να την πάρω μαζί μου στις διακοπές. Ο Μπόμπος έμεινε στην Αθήνα. Στο χωριό λοιπόν η γατούλα βρήκε τον κόσμο της. Σκαρφάλωνε στα δέντρα, κυνήγαγε πουλιά, κυνήγαγε τζιτζίκια, λιαζότανε στα κεραμίδια... Και με το που είδε το κλουβί της επιστροφής, εξαφανίστηκε. Ωστόσο τα τελευταία νέα λένε ότι εμφανίστηκε πάλι με το που έφυγα, τρώει μαζί με τις άλλες πέντε γάτες της αυλής και χαίρεται  τον καθαρό αέρα ευτυχισμένη!

Όσο για μένα, γύρισα δυο κιλά πιο αδύνατος απότι έφυγα... Καλό?

Καλό Φθινόπωρο τώρα και συμμετοχή σε δραστηριότητες. Όσο και όποτε μπορούμε! 73

Σάββατο 23 Αυγούστου 2014

Field Day & VHF Contest 144MHz

Η Ένωση Ελλήνων Ραδιοερασιτεχνών διοργανώνει για άλλη μια χρονιά το HF Field Day και το VHF Contest 144MHz, το Σαββατοκύριακο 6 και 7 Σεπτεμβρίου 2014, στο οποίο καλούνται να συμμετάσχουν Έλληνες ραδιοερασιτέχνες από όλη την Ελλάδα.

 Η ΕΕΡ θα συμμετάσχει φέτος με ένα σταθμό HF  ο οποίος αποτελείται από ένα  Κ3 και μια κεραία FDκαι με ένα σταθμό VHF ο οποίος αποτελείται από ένα IC-970H μια και κεραία Yagi 13 στοιχείων. Εφεδρικός σταθμός θα είναι ένα Kenwood TS2000. Οι σταθμοί θα στηθούν στο Φλαμπούρι Πάρνηθας και θα λειτουργήσουν από το μεσημέρι του Σαββάτου μέχρι το απόγευμα της Κυριακής.

 Όλος ο εξοπλισμός για τους δύο σταθμούς (πομποδέκτες, κεραίες, γεννήτρια και βενζίνη, παρελκόμενα κλπ.)  θα παρασχεθεί από την Ε.Ε.Ρ.

Τα μέλη της ομάδας που θα επανδρώσουν τους 2 σταθμούς θα διανυκτερεύσουν στον ειδικό χώρο, στον 1ο όροφο του καταφυγίου Φλαμπούρι.

Την Κυριακή 7/9/2014 θα πραγματοποιηθούν στο Καταφύγιο Φλαμπούρι της Πάρνηθας τα παρακάτω σεμινάρια:
12:00 μ. – 1:00 μ.μ.  «Η Διάδοση στην Πράξη»
1:30 μ.μ. – 2:30 μ.μ. «Κεραίες στην Πράξη»

Τα σεμινάρια απευθύνονται σε υποψήφιους ή ήδη αδειούχους ραδιοερασιτέχνες και θα πραγματοποιηθούν με ευθύνη του ΓιώργουSV1KU, Επίτιμου Μέλους της Ε.Ε.Ρ., και του Μάκη SV1NK, Έφορου Επιτροπής Εκπαίδευσης Μελών & Εκδόσεων.

Παρακαλούμε οι ενδιαφερόμενοι να τα παρακολουθήσουν, να δηλώσουν τη συμμετοχή τους με e-mail στο raag-hq[at]raag.org ή στα γραφεία της Ένωσης κάθε Τετάρτη 5:00 – 9:00 μ.μ.

 Την εκδήλωση αυτή είναι ευπρόσδεκτοι να παρακολουθήσουν όλοι οι ραδιοερασιτέχνες καθώς και τα μέλη των οικογενειών τους. Ο χώρος προσφέρεται για οποιαδήποτε υπαίθρια δραστηριότητα και η οργανωμένη κουζίνα του καταφυγίου μπορεί να καλύψει κάθε ανάγκη (φαγητό, σνακ, καφέ, αναψυκτικά κλπ.).
 Για κάθε διευκρίνιση μπορείτε να επικοινωνείτε με την Ε.Ε.Ρ. στο raag-hq[at]raag.org ή κάθε Τετάρτη 5:00 – 9:00 μ.μ. στο τηλέφωνο 210-5226516.

 Προσοχή: Η πρόσβαση στο καταφύγιο Φλαμπούρι θα πρέπει να γίνει με ίδια μέσα.

 Σας περιμένουμε!

Πέμπτη 7 Αυγούστου 2014

Καλές διακοπές...

Οι μεγάλες ζέστες δεν έφτασαν φέτος, ούτε και τα σποραδικά ανοίγματα! Ας φύγουμε λοιπόν έστω και έτσι για λίγη ξεκούραση...

Ειδήσεις όμως που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα, δεν πρέπει να... μπαγιατέψουν!

Επιβεβαιώθηκε λοιπόν ότι η ΕΕΤΤ σε πρόσφατη επιχείρηση στην Πάρνηθα, βρήκε και κατάσχεσε ασυρμάτους VHF-UHF που λειτουργούσαν ως Link. Κάποια από αυτά ήταν εκτός ραδιοερασιτεχνικών ζωνών, ένα όμως ήταν εντός ραδιοερασιτεχνικής ζώνης στα UHF. Τα μηχανήματα ήταν σε ερμάρια με ηλιακά στοιχεία για τροφοδοσία και χωρίς διακριτική πινακίδα. Εντοπίστηκαν από περίπολο του στρατού και ειδοποιήθηκαν οι αρμόδιοι...

Άλλη είδηση αναφέρει ότι νέα μαγνητοφωνημένα αρχεία έχουν φτάσει στις αρμόδιες αρχές, και περιέχουν κυρίως συζητήσεις πολιτικού περιεχομένου σε ραδιοερασιτεχνικές ζώνες. Θα δούμε αν αφαιρεθούν και τώρα άδειες για παράβαση του σχετικού νόμου...

Από Σεπτέμβρη και αν επιβεβαιωθούν οι προθέσεις ορισμένων, θα έχουμε εξελίξεις με ραδιοερασιτεχνικό ενδιαφέρον. Κάτι ψιθυρίζεται για σοβαρή συμμετοχή στο fielday και στο vhf contest από την διοργανώτρια ΕΕΡ. Ενώ η πρόσφατη αλλαγή των κανονισμών πιθανόν να προσελκύσει και όσους είχαν σταματήσει να τους δίνουν σημασία...

Για τέλη Σεπτέμβρη είναι στα σκαριά "Πανευρωπαϊκή ραδιοερασιτεχνική εκδήλωση" με πρωτοβουλία του DX plus group! 

Ακόμα και στα εσωτερικά της ΕΕΡ θα έχουμε εξελίξεις από Σεπτέμβρη. Αφού η ομάδα εργασίας για την αλλαγή του καταστατικού παρέδωσε τις προτάσεις της μετά από πολλές και θυελλώδεις συνεδριάσεις που έγιναν από τον Φεβρουάριο μέχρι και τον Ιούνιο. Ωστόσο οι προτάσεις θα πρέπει να ψηφιστούν από την συνέλευση για να γίνουν αλλαγές στον μεγαλύτερο σύλλογο της χώρας μετά από δεκαετίες.

Άσχετο: από 20 Αυγούστου αρχίζει η κυνηγετική περίοδος. Πολλοί κυνηγοί (αυτά τα δίποδα όντα που παίρνουν ένα τουφέκι και σκοτώνουν ότι κινείται, ενίοτε σκοτώνονται και μεταξύ τους αφού ο ένας περνάει τον άλλο για αγριόχοιρο) χρησιμοποιούν φορητούς ασυρμάτους εντός ραδιοερασιτεχνικών συχνοτήτων, με αποτέλεσμα να παρεμβάλουν ειδικά σε περιόδους σαββατοκύριακου που γίνονται contest. Όταν τους αντιλαμβάνεστε προσπαθήστε να τους ενημερώσετε "κατάλληλα"... 

Καλή ξεκούραση σε όλους...



Πέμπτη 31 Ιουλίου 2014

RADCOM

Από το RADCOM που κυκλοφορεί...

Τρίτη 29 Ιουλίου 2014

Band closed, mind closed...

Πάμε για Αύγουστο... Η φετινή διάδοση στα 2Μ η χειρότερη της τελευταίας δεκαετίας (και βάλε!) Ελάχιστα σποραδικά ανοίγματα είχαμε και δυστυχώς έξω απο την εμβέλεια των ελληνικών σταθμών. Μάλιστα για κάποια λίγα QSO που κατά τον χειριστή τους δηλώθηκαν Es έχω σοβαρές αμφιβολίες ότι δεν ήταν Es αλλά ένα καλό tropo... Αντίθετα η τροποσφαιρική διάδοση δεν ήταν άσχημη φέτος για αρκετούς μήνες...
Πάντως, αναπολώ άλλες χρονιές που ακούγαμε σχεδόν κάθε απόγευμα κλήσεις Es στο 144,300 από EA, F, DK και λέγαμε "πααάλι...? τι είναι? Ισπανός? Άστον μωρέ τώρα... ωχουουουου!" 

Τελικά το μόνο αξιόλογο γεγονός του καλοκαιριού είναι η ηλεκτρονική έκδοση του SV NEA! Τα μέλη που φρόντισαν να κάνουν εγγραφή στη σελίδα (ακόμα και αυτά που το έκαναν τελευταία στιγμή σαν εμένα) μπορούν να κατεβάσουν το τελευταίο τεύχος σε pdf και να απολαύσουν την... πλούσια ύλη του!
Εντάξει κάποιοι ηλικιωμένοι γκρινιάζουν, ότι δεν μπορούν να εξοικειωθούν λέει με το pdf και στο χαρτί έχει "άλλη χάρη" κλπ Πιστεύω ότι μέσα σε λίγους μήνες θα μάθουν και το pdf (όπως έμαθαν να σερφάρουν σε τόσες και τόσες φασιστοσελίδες και στέλνουν mail σωρηδόν άρθρα για τον Πούτιν, την Βασιλεύουσα και την μείωση των συντάξεων)...

Η ηλεκτρονική έκδοση έχει και ένα επιπλέον καλό: μπορείς να το κατεβάσεις από όπου και να είσαι (αρκεί βέβαια να εχεις δίκτυο) ακόμα και σε διακοπές, ενώ πριν μέχρι να γυρίσεις στο είχαν πάρει!

Στο editorial είδα το άγχος που εκφράζει ο ραδιοερασιτεχνικός πληθυσμός  (δια χειρός προέδρου) για την καθυστέρηση στην δημιουργία βάσης δεδομένων για τους ραδιοερασιτέχνες. Συνυπογράφω αλλά... έχετε σκεφτεί τι θα γίνει αν κάποτε δουλέψουμε και εδώ ως οργανωμένο κράτος? 

Παράδειγμα: ανακοινώνει ο Χ συνάδελφος ότι θα δουλέψει το τάδε διακριτικό "εις μνήμη της Αγια Θέκλας που την κυνήγαγε ο πατέρας της κλπ κλπ ακολουθεί όλο το απόσπασμα από τον βίο της εν λόγω αγίας..." Τι γίνεται τώρα, σε μια τέτοια περίπτωση? Πάει ο Χ στο υπουργείο, "στάζει" το δεκαρικάκι και τη χαρτούρα και μετά από κανα μήνα παίρνει θετική απάντηση κι ούτε γάτα ούτε ζημιά. Στέλνει μετά και ωραίες καρτούλες από το "ιερό" προσκύνημα της αγια Θέκλας και όλα τελειώνουν.

Για φανταστείτε τι θα γινόταν ΑΝ η δραστηριότητα γινόταν γνωστή πιο πριν, σε μια επίσημη βάση δεδομένων για παράδειγμα, και έπαιρνε κάποιος τηλέφωνο στο αρμόδιο υπουργείο: "Ναι? μα καλά είσαστε άσχετοι? δεν ξέρετε ότι ο ραδιοερασιτεχνισμός σύμφωνα με την νομοθεσία δεν έχει σχέση με θρησκευτικά θέματα? ποια αγια Θέκλα και αγια Πουλχερία ρε άσχετοι... αυτός ήταν μ@λ@κας και σας το ζήτησε, εσείς γιατί το δώσατε?? Κοιτάτε να πάρετε μόνο το δεκάρικο και το γυρνάτε ένα μήνα απο γραφείο σε γραφείο να υπογραφεί...κλπ κλπ ρε θα σε στείλω στον Έβρο ρε! ξέρεις ποιος είμαι εγώ?"


Δεύτερο παράδειγμα: Πάει ο Ψ και ζητάει διακριτικό SX4 για να βγει λέει στο ΙΟΤΑ από ένα νησάκι που είναι απέναντι από την SV4 περιοχή (άρα κατά την άποψη του πρέπει να πάρει SΧ4!) Παίρνει το δεκαρικάκι ανά άτομο το υπουργείο και δίνει SX4 στο νησί!!! Και το βλέπει κάποιος και παίρνει τηλέφωνο και τους περνάει "γενεές δεκατέσσερις ": "Ναι? Εσείς δώσατε sx4 στο νησί?? ρε πόσα κιλά μ@λ@κες είσαστε?... τότε να δώσετε sx3 στις Σπέτσες! α να μου χαθείτ...!" 

(ΟΚ το δεύτερο παράδειγμα είναι τραβηγμένο, τόσο άσχετους ΔΕΝ έχουμε!!)


Το τρίτο θέμα που θα θίξω είναι ο έλεγχος των σχολίων που εφαρμόζεται πλέον στο ιστολόγιο. Η γνώμη όλων όσων έχουμε μιλήσει για το θέμα είναι πως τώρα είναι καλύτερα, αφού περιορίστηκαν οι άσχετες αναφορές και οι ανούσιες παραπομπές στο youtube από "κάποια" άτομα. Η ελευθερία του λόγου θα συμπλήρωνα εγώ, κινδυνεύει περισσότερο από αυτούς που την εκμεταλλεύονται. Και εδώ θα θυμίσω ένα άλλο κεκτημένο που απασχολεί κάθε φθινόπωρο την κοινωνία: το πανεπιστημιακό άσυλο. Από τη μια θέλουμε να υπάρχει, ώστε ελεύθερη να εκφράζεται η κάθε γνώμη, από την άλλη θέλουμε να καταργηθεί για να περιορίσουμε τους βανδαλισμούς που υφίστανται τα εκπαιδευτικά ιδρύματα...

Αυτά προς το παρόν, μέχρι διασταυρώσεως των... υπολοίπων!

Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Πάρνωνας

Αλλιώς ξεκίνησε αλλιώς κατέληξε...








Στην αρχή λέγαμε με έτερο συνάδελφο να πάμε στον Πάρνωνα να κάνουμε καμιά επαφή... Στο μεταξύ προέκυψαν διάφορα και η εξόρμηση ακυρώθηκε. Εγώ όμως το έχω "τάμα" κάθε Ιούλιο να πηγαίνω στον Πάρνωνα... Είναι που και να θέλω να ξεκολλήσω δεν μπορώ γιατί από την βεράντα του σπιτιού μου στην Αρκαδία τον βλέπω φάτσα απέναντι! Με φωνάζει!

Ξημερώματα Κυριακής λοιπόν και ενώ η Πανσέληνος είναι έτοιμη να δύσει, ξεκινάω με δυο καλούς φίλους για το οροπέδιο του Πάρνωνα.









Σε καμιά ώρα φτάνουμε, απο έναν χωματόδρομο μέσα στα έλατα, διασχίζουμε το οροπέδιο και αφήνουμε το όχημα στη βάση της κορυφής "Κρόνιο".
Η υψομετρική διαφορά είναι περίπου 300μ. Δηλαδή πάνω από μια ώρα ανάβαση.



Αρχίζουμε την ανάβαση στην δυτική πλευρά που δεν την έχει δει ακόμα ο Ήλιος. Οι θάμνοι τσαγιού καθυστερούν την ανάβαση μας μέχρι την κορυφή.

Ωστόσο ο βραδινός αέρας έχει καθαρίσει την ατμόσφαιρα και η ορατοτητα είναι προς όλη την Πελοπόννησο.

Φτάνουμε στην κορυφή στα 1935μ.






Μόνο το φορητό έχω μαζί μου για το APRS ωστόσο βγαίνω στο 145,425 (για λίγο!) και μιλάω με φίλους από την Αθήνα. Κατεβάζω ακόμα και στα 100mW και περνάω θαυμάσια. Έκπληξη ένας σταθμός από Πύργο Ηλείας. Μεγαλύτερη έκπληξη δυο ορειβάτες που φτάνουν εκείνη τη στιγμή και είναι και αυτοί ραδιοερασιτέχνες!!! Από SV2.
Τι να πεις; Ακόμα και στην κορφή το βουνό φίλους βρίσκεις...

 Απέναντι μας ο επιβλητικός Ταΰγετος!

Λίγες φωτογραφίες ακόμα, βαθιές εισπνοές οξυγόνου και αρχή κατάβασης. Όλα τα ωραία είναι δυστυχώς σύντομα.







Πάρνωνας 2014. Την (ματαξανά)πατήσαμε την κορυφή!
73






Παρασκευή 11 Ιουλίου 2014

Αντίστροφη μέτρηση...

Σε λίγες ώρες θα γίνει η εκτόξευση του ORBITAL-2 πυραύλου που θα φέρει στον ISS  τον πρώτο ελληνικό δορυφόρο, σχεδιασμένο και κατασκευασμένο από Έλληνες. Μετά από λίγες μέρες παραμονή στον διαστημικό σταθμό, ο Λsat θα τεθεί σε τροχιά με σκοπό την έρευνα νέων υλικών, αλλά και την έγκαιρη προειδοποίηση των πλοίων σε περίπτωση πειρατείας.

Οι συνεχείς αναβολές της εκτόξευσης αφορούσαν κυρίως προβλήματα στους προωθητήρες, που λύθηκαν, και φαίνεται ότι αύριο Σάββατο 12 Ιουλίου θα γίνει η πολυπόθητη εκτόξευση από τη NASA.

Με τους τεχνικούς του Λsat είχα την ευκαιρία να συνομιλήσω επανειλλημένα μετά την επιτυχημένη πτήση του Αίολου-1, αφού μεγάλη διεθνής εταιρία ηλεκτρονικών φρόντισε να μας φέρει σε επαφή μαζί τους. Το Λsat project γίνεται από Έλληνες που εμπνέονται να δημιουργούν και να πρωτοπορούν. 

Το διακριτικό του πομπού στα UHF 437,462 ΜΗz είναι KK6DFZ. Θα στέλνει πακέτα UI σε πρωτόκολλο AX25 με ισχύ 1W. Επεξήγηση για τα στοιχεία τηλεμετρίας θα βρείτε στις σελίδες της ΕΕΡ και του Λsat οπότε δεν τα επαναλαμβάνω εδώ.

Σκοπός της ανάρτησης είναι κυρίως η μετάδοση της έγκυρης πληροφορίας ότι μετά από τόσες αναβολές, αύριο ο Λsat πετάει!

Καλή επιτυχία στους εμπνευστές και δημιουργούς του...