Όλα τάχαμε, έχουμε και τους αγρότες που όταν δεν έχουν δουλειά στα χωράφια, πάνε και κλείνουν τους δρόμους για να ταλαιπωρούν όλους τους άλλους.
Αυτό το σ/κ λοιπόν ΔΕΝ έχει έξοδο στην περιοχή 3, οπότε θα κάνω ασκήσεις επί χάρτου για τις εργασίες του επόμενου σ/κ.
Μεταξύ άλλων εργασιών πριν εβδομάδες, χρειάστηκα να κόψω κάποια σίδερα (μπετόβεργες) στο υπό ανέγερση 2nd QTH στην Αρκαδία. Όμως η παροχή ρεύματος είναι από φωτοβολταϊκά και δεν διακινδύνεψα να συνδέσω κανονικό τροχό, καθότι η ισχύς τους ξεπερνάει κατά την έναρξη την ανοχή του inverter των 2kW. Έψαξα λοιπόν για τροχό μπαταρίας, και είδα ότι μαζί με τις μπαταρίες και τον φορτιστή τους το ποσό ήταν αρκετά τσουχτερό: Πχ ο τροχός της BOSCH έχει γύρω στα 200 ευρώ σκέτος (solo), χωρίς μπαταρίες και φορτιστή. Θα μπορούσα να χρησιμοποιώ τις μπαταρίες του κρουστικού δραπάνου της BOSCH και τον φορτιστή τους που έχω ήδη! Αλλά 200??? Πολλά ήταν...
Μετά από αρκετή έρευνα βρήκα έναν τροχό (χωρίς μπαταρίες και φορτιστη) της EINHELL στην τιμή των 40 ευρώ περίπου!! Το πρώτο που φρόντισα να δω ήταν οι επαφές τροφοδοσίας και όταν διαπίστωσα ότι ήταν μόνο δύο +/- χωρίς μεσαίες λήψεις κλπ τον αγόρασα και έκανα τις πρώτες δοκιμές:
Η τάση λειτουργίας είναι 18Volt και το ρεύμα των δικών του μπαταριών είναι 1,8Ampere. Αντί να πάρω τις δικές του μπαταρίες (80 ευρώ έκαστη) δοκίμασα να φτιάξω μια συστοιχία με LiPO. Στο εργαστήριο είχα αρκετά στοιχεία LiPo 3,7Volt/5Amp 20C οπότε ήταν παιχνίδι να συνδέσω 5 σε σειρά και να πάρω δυναμικό 18,5Volt.
Την συστοιχία την χώρεσα σε ένα πλαστικό κουτί που βίδωσα στο πίσω μέρος της λαβής, ενώ για την σύνδεση στο φορτιστή χρησιμοποίησα ένα απλό βύσμα τροφοδοσίας DC.
Η πρώτη δοκιμή έγινε επί τόπου στην οικοδομή. Ο τροχός έκοψε πανεύκολα τις μπετόβεργες αλλά και όλα τα σίδερα που εξείχαν από το μπετόν. Με μια πλήρη φόρτιση βγάζει γύρω στην μία ώρα συν, λειτουργίας σε σκληρά υλικά σίδερο κλπ. Ενώ πιο μαλακά μέταλλα σωλήνες κλπ τις κόβει σαν βούτυρο!
Όσο για την φόρτιση του γίνεται με τον κλασικό φορτιστή για LiPo χωρίς κανένα πρόβλημα στο αν επιλεγεί υψηλό ρεύμα φόρτισης ή χαμηλότερο. Συνηθίζω πάντως να τις φορτίζω στα 0,8Α για αρκετές ώρες...
Χαίρομαι που οι μπαταρίες μου βρήκαν άλλη μια απαιτητική χρήση, στο παρελθόν τις είχα χρησιμοποιήσει για τροφοδοσία ασυρμάτων, για να βάζω μπροστά το αυτοκίνητο κλπ και πιστεύω στο μέλλον να βρώ και άλλες χρήσεις τις οποίες θα εκθέσω για τους απανταχού χομπίστες και ερασιτέχνες κατασκευαστές...
26 σχόλια:
Γιάννη, όταν ανακατεύεσαι με μπαταρίες του είδους καλόν είναι να έχεις και ένα μικρό πυροσβεστήρα κοντά σου. Επίσης μην τις αφήνεις από τα μάτια σου και μην τις εξαφανίζεις στον χώρο αποσκευών του αυτοκινήτου.
73 DE SV1XV
Έτσι είναι. Σίγουρα δεν τις αφήνω για φόρτιση μη επιτηρούμενες...
Κλήση πριν λίγο στο R1:
-Ακούει ο άλφαζούλουσιέρα ο Γιώργος και Κριμαία?
-Έλα ακούει!
και μετά φταίει ο πασυχέρα!!!!!!!
ΑΜΑ ΕΧΕΙ ΔΙΑΔΟΣΗ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΙ Η ΚΡΙΜΑΙΑ
Επικίνδυνες χημίες αυτές. Κάποιοι στο εξωτερικό ακόμη και τις 18650 που έχουν για τους φακούς, τις φορτίζουν σε ειδικούς κλοβούς ασφαλείας για τυχόν έκρηξη. Εγώ που τις δουλεύω στον φακό που έχω στην δουλειά, για δύσκολες συνθήκες όπου μπορεί να βρίσκομαι κάπου που να βρέχει, κ.λπ. και να πρέπει να αλλάξω-κουβαλάω μπαταρίες, επιλέγω φακούς με ΑΑΑ
Με 18650 δεν είχα ποτέ "επεισόδιο". Περισσότερες φορές έχω δει σκασμένες NiCd παρά λιθίου. Τις 18650 τις κρατάω πλέον για τον φακό του ποδηλάτου. Νομίζω ότι αν φορτίζονται σωστά και κάτω από 1C γενικά οι μπαταρίες λιθίου δεν έχουν πρόβλημα. Και ΠΑΝΤΑ επιτηρούμενες!
Για ρίξε μία ματιά εδώ
www.candlepowerforums.com/vb/showthread.php?280909-Ultrafire-18650-3000mA-exploded
Αυτός θα ήταν βαφτιστήρι του Μητσοτάκη. Μη δίνεις σημασία!
Βασικά να παρατηρησω το γεγονός οτι δεν υπάρχει μονωση στον σκελετο του κτηρίου. Θα συνιστούσα εκ των υστέρων πλεον να επενδυσεις τον σκελετο ολο με μονωση και οχι μονο την τοιχοποίϊα. Δηλαδή ανάμεσα σε δυο σειρές τουβλων να βάλεις μόνωση. Μπορείς φυσικα να επενδυσεις την εξωτερικη τοιχοποιϊα με μόνωση χωρις να βάλεις δυο σειρές τούβλα.
Επίσης μην ξεχάσεις να τους πείς να μονώσουν και το συνάζι οταν θα χτίζουν . Καντο για να αποφύγεις τις θερμογέφυρες.
Εχει βάλει κόκκαλα για μόνωση
...στα θεμέλια!
Εγώ τις κρατάω τις παραδόσεις!!
Γιάννη, δοκίμασε και αυτές τις μπαταρίες (18650, 3.7V, 2600 mAh):
https://pbs.twimg.com/media/CabhVWcUMAAyKWu.jpg
73 DE SV1XV
Ωραία μάρκα!
Στις ανακοινώσεις σήμερα υπήρχαν πολλά μηχανήματα από SK συναδέλφους. Ο εκφωνητής διευκρίνισε ότι στα τηλέφωνα δεν απαντάνε οι ίδιοι! Ευτυχώς.
Μπραβο ρε Γιάννη...Τόσες ημέρες τον ψάχνω...
Εκεί τον έχεις θαμμένο;
SV1OBY
Τον Μήτσο?
Ωραίο καιρό έχει σήμερα...
Αυξάνονται και πληθύνονται τα SDR
21/12/2015, SV6DBG, WebSDR on RaspberryPi in KM09KQ-Ioannina
Σήμερα βρήκα WebSDR on KN10LO in Thessaloniki/HELLAS
Γουστάρω, online διασώσεις στο Αιγαίο!
Κανονικά θα έπρεπε οι Τούρκοι να δίνουν κάνα V/U στους κατατρεγμένους, να ακούμε απευθείας...
Και η Τασία να τους δίνει φωτοβολταϊκά να τα φορτίζουν όταν λιάζονται...
Ρε μήδη από που αντέγραψες το κολποσύστημα με τις μπαταρίες ????? Από τον κίτρινο τύπο του ουφολόγου ???????
Αξιόπιστη μάρκα για lipo;
Μηπως καλύτερα lifepo ;
Αξιοπιστο Ευρωπαικό κατάστημα για αγορα τετοιων μπαταριών ; (Στα Ελληνικα νομιζω εχει χαμηλη ποικιλία, διαθεσιμότητα και υψηλότερες τιμές)
Τα βολτ που αναγράφονται είναι τα χαμηλότερα, σωστά ; Δηλαδή μια Lipo 3 στοιχείων 11,1V θα έχει 11,1 οταν πλεον εχει αποφορτιστεί και θα χρειάζεται να αποσυνδεθεί και να φορτιστεί;
Γιάννης
Γιάννη καλημέρα. Στην ελληνική αγορά οι συγκεκριμένες μπαταρίες βρίσκονται μόνο σε καταστήματα για μοντελισμό, με αποτέλεσμα να τις "βαράνε".
Οι περισσότεροι που χρησιμοποιούμε LiPo τις έχουμε προμηθευτεί από το εξωτερικό και κυρίως από την HobbyKing. Είναι ηλεκτρονικό μαγαζί με πολύ μεγάλη γκάμα μπαταριών και φορτιστών.
Η τάση 11,1 είναι τυπική (αναφοράς). Μια μπαταρία LiPo 3S 11,1V πλήρως φορτισμένη, είναι 12,5V. Και θέλει φόρτιση όταν πέσει στα 10,2V.
Ρε παλικάρι αυτές τις μπαταρίες μπορώ να τις βάλω και στο τραχτέρ; για όχι;
Αν είναι Τζόνυ Ντίρις μπορείς
Δημοσίευση σχολίου