Θυμάμαι πριν λίγα χρόνια που υπήρξε ο πυρετός των blog's. Όλοι δημιούργησαν και από ένα ιστολόγιο. Είχαμε τέτοια υπερβολή που μεταξύ αυτών υπήρχαν και εντελώς αγράμματοι, άνθρωποι που έγραφαν σωστά μόνο το όνομα τους, ήθελαν όμως να διαδώσουν μέσω του διαδικτύου τις γνώσεις και τις απόψεις τους. Έτσι είδαμε διάφορα ευτράπελα, μεταξύ αυτών δημοσιεύσεις για κατασκευές που κάποιοι είχαν οικειοποιηθεί και δέχονταν συγχαρητήρια, δημοσιεύματα εθνικοθρησκευτικού μίσους σε ραδιοερασιτεχνικές εκδόσεις και πολλά άλλα.
Ωστόσο ο χρόνος κυλά και διορθώνει όσο μπορεί τέτοια φαινόμενα και δικαιώνει όσους εξαρχής είχαν αντιδράσει. Και πλέον τα θυμόμαστε και γελάμε...
Για να συνεχίσουμε λοιπόν σε αυτό το "εύθυμο" κλίμα θα επισημάνω εκ βαθέας χολής όσα πέφτουν στην αντίληψη μου σχετικά.
ΟΚ, το "παλαιό" το περιοδικό το κλείσατε και τραβήξατε πλώρη να κάνετε κάτι καινούριο με την δική σας υπογραφή. Και όπως όλα τα περιοδικά συλλέξατε υλικό από όλους όσους έχουν την καλή διάθεση να μοιραστούν τις γνώσεις τους και μέχρι εδώ όλα καλά. Όμως μια έκδοση απαιτεί και χαμαλοδουλειά που προφανώς κάποιος πρέπει να κάνει γιατί αν δεν την κάνει υποβαθμίζει την προσπάθεια όλων. Και για να μην το κουράζω άλλο, όταν θέλεις ρε Χριστιανέ να αναγορευτείς εκδότης και υπεύθυνος ύλης διάβασε πέντε φορές το περιοδικό πριν το βγάλεις στον αέρα με ορθογραφικά λάθη εξάχρονου μαθητή του δημοτικού! Διόρθωσε αναγραμματισμούς και λοιπά λάθη που βγάζουν μάτια! Όσοι σου εμπιστεύονται τα άρθρα τους δεν αξίζουν τόση προχειρότητα, ήμαρτον!
Μπορεί τον προηγούμενο αιώνα να βλέπαμε με συμπάθεια κάποιον που λόγω φτώχειας δεν είχε την "πολυτέλεια" να τελειώσει το δημοτικό, όμως τότε ο κάποιος ήταν σεμνός βιοπαλαιστής και δεν προκαλούσε κάνοντας συστάσεις μέσω του διαδικτύου. Σήμερα υπάρχουν τα μέσα και ο πιο αναλφάβητος να μάθει να γράφει σωστά αρκεί να θέλει να χρησιμοποιήσει το δίκτυο και την τεχνολογία για αυτό τον σκοπό κι όχι για να μετρά πόσες ώρες διαρκεί η νύχτα και η μέρα κάθε μήνα...
Ωστόσο ο χρόνος κυλά και διορθώνει όσο μπορεί τέτοια φαινόμενα και δικαιώνει όσους εξαρχής είχαν αντιδράσει. Και πλέον τα θυμόμαστε και γελάμε...
Για να συνεχίσουμε λοιπόν σε αυτό το "εύθυμο" κλίμα θα επισημάνω εκ βαθέας χολής όσα πέφτουν στην αντίληψη μου σχετικά.
ΟΚ, το "παλαιό" το περιοδικό το κλείσατε και τραβήξατε πλώρη να κάνετε κάτι καινούριο με την δική σας υπογραφή. Και όπως όλα τα περιοδικά συλλέξατε υλικό από όλους όσους έχουν την καλή διάθεση να μοιραστούν τις γνώσεις τους και μέχρι εδώ όλα καλά. Όμως μια έκδοση απαιτεί και χαμαλοδουλειά που προφανώς κάποιος πρέπει να κάνει γιατί αν δεν την κάνει υποβαθμίζει την προσπάθεια όλων. Και για να μην το κουράζω άλλο, όταν θέλεις ρε Χριστιανέ να αναγορευτείς εκδότης και υπεύθυνος ύλης διάβασε πέντε φορές το περιοδικό πριν το βγάλεις στον αέρα με ορθογραφικά λάθη εξάχρονου μαθητή του δημοτικού! Διόρθωσε αναγραμματισμούς και λοιπά λάθη που βγάζουν μάτια! Όσοι σου εμπιστεύονται τα άρθρα τους δεν αξίζουν τόση προχειρότητα, ήμαρτον!
Μπορεί τον προηγούμενο αιώνα να βλέπαμε με συμπάθεια κάποιον που λόγω φτώχειας δεν είχε την "πολυτέλεια" να τελειώσει το δημοτικό, όμως τότε ο κάποιος ήταν σεμνός βιοπαλαιστής και δεν προκαλούσε κάνοντας συστάσεις μέσω του διαδικτύου. Σήμερα υπάρχουν τα μέσα και ο πιο αναλφάβητος να μάθει να γράφει σωστά αρκεί να θέλει να χρησιμοποιήσει το δίκτυο και την τεχνολογία για αυτό τον σκοπό κι όχι για να μετρά πόσες ώρες διαρκεί η νύχτα και η μέρα κάθε μήνα...
25 σχόλια:
Ο Δημήρτης πίεσε το κοβμίο.....
Άμα δεν σου αρέσει, μην το διαβάζεις...
Αυτό που ενδιαφέρει σε αυτού του είδους των περιοδικών, είναι οι τεχνικές πληροφορίες και όχι η ορθογραφία...οπότε...
...άσε μας ήσυχους κουκλίτσα μου....
....άσε που παίζει να είναι Χρυσαυγίτες...
Μπα αυτοί γράφουν μόνο κεφαλαία...
Για τον Ανώνυμο της 2ας Μαρτ. 10,59 θα ήθελα να καταθέσω την άποψη μου αν επιτρέπεται (το ται με (ΑΙ) γιατί αν το γράψω με (Ε) σημαίνει άλλο πράγμα). Άρα βλέπεις ότι η ορθογραφία στην γλώσσα μας παίζει κάποια παιχνίδια.
Από την άλλη πλευρά στης μέρες μας υπάρχουν αρκετοί κειμενογράφοι με αυτόματη διόρθωση ώστε είναι απαράδεκτο να έχουμε σε ένα κείμενο τουλάχιστον ορθογραφικά λάθη. Γιατί αν ψάξουμε για συντακτικά λάθη εκεί γίνεται "της ανηθίκου γυναικός το κιγκλίδωμα". Εγώ δεν πέρασα σε ανώτατη σχολή τότε γιατί τα γραφτά μου είχαν ποιο πολλά κόκκινα σημαδάκια από τα μπλε γράμματα.
Μετά τα παραπάνω πιστεύω ότι αν ο συντάκτης ενός άρθρου έχει ορθογραφικά λάθη γιατί να μην έχει και λάθη γύρο από τα τεχνικά θέματα που πραγματεύεται, μέχρι και ανακρίβειες. Αυτό σαν εικόνα δείχνει ότι δεν "παίδεψε" το κείμενο του αλλά στην "φούρια" της τελευταίας στιγμής έγιναν τα λάθη. Θα μου πεις γιατί ο αρχισυντάκτης του περιοδικού δεν τα πρόσεξε? Η απάντηση είναι απλή και μοναδική. Ψάξτε το λίγο και αν δεν την βρεις να σου την γράψω.
Ας έρθω τώρα στο περιοδικό. Τα κείμενα του είναι κατά το πλείστον ελεύθερες μεταφράσεις ξένων άρθρων από ξένα περιοδικά ή το διαδίκτυο. Αναρωτιέμαι γιατί ο κάθε συνάδελφος να μην ανατρέξει κατ ευθείαν στην πηγή. Τώρα τα πάντα είναι εύκολα και δεν χρειάζεται να περιμένεις δυο μήνες για να ενημερωθείς.
Κάποτε αν θυμάσαι υπήρχαν περιοδικά σαν την Τεχνική Εκλογή και τα Ηλεκτρονικά Νέα και ακόμα παλιότερα ο Φυσικός Κόσμος. Αυτά για την εποχή τους ήταν "Ευαγγέλια". Σήμερα όμως δεν υπάρχουν γιατί ξεπεράστηκαν από την καθημερινότητα. Επειδή δε αυτά τα εξέδιδαν επαγγελματίες όταν είδαν ότι τους "έβαζαν μέσα" τα σταμάτησαν και στράφηκαν για βιοποριστικούς λόγους αλλού.
Δυστυχώς οι "αρμόδιοι" του περιοδικού που κάποτε ήταν αξιόλογο δεν θέλουν να καταλάβουν ότι κάθε τι σ' αυτή την Γή έχει μια αρχή και ένα τέλος. Το τέλος έχει έρθει για το περιοδικό μας. Θα μου πεις και πάλι και που θα δημοσιεύουν τις φωτογραφίες τους από τις διάφορες εκδηλώσεις, που ο στόχος είναι το να τονισθεί: "Ήμουν και εγώ εκεί". Προτείνω να φτιαχτεί ένα μπλοκ αντί για το περιοδικό ή να ενσωματωθεί στο site της ΕΕΡ. (Το οποίο είναι αρχαίο σαν δομή και περιεχόμενο.)
Αυτό προϋποθέτει συλλογική δουλειά από συναδέλφους που θέλουν που ξέρουν που μπορούν. Αλλά αυτά νομίζω ότι δεν είναι στις προτεραιότητες της Διοίκησης σήμερα.
Συγνώμη αν σε κούρασα. Αυτές είναι οι απόψεις μου που στο κάτω-κάτω μπορεί να είναι και εσφαλμένες.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία τον 2 Μδη
73
(2Γένης)
Αγαπητέ 2γένη, όλες οι απόψεις σεβαστές και δεν με κουράζεις καθόλου...
Το περιοδικό είναι δωρεάν και είναι εκεί, για όποιον θέλει να το διαβάσει...
Κανείς δεν σβέρκωσε τον οποιονδήποτε με το ζόρι, να το διαβάσει..
Και θεωρώ ότι αν πρέπει να είναι ανοικτό σε κάποια κριτική, αυτή θα πρέπει να είναι επί των τεχνικών θεμάτων κι όχι επί των ορθογραφικών λαθών - εκτός αν αυτά είναι τόσο σημαντικά, ώστε να αλλοιώνουν το νόημα του (τεχνικού) κειμένου και να οδηγούν τον ρ/ε αναγνώστη σε λάθος ρ/ε ή τεχνικά συμπεράσματα...
Αλλά επειδή διάβασα την τελευταία έκδοση, προσωπικά θεωρώ ότι τόσο χοντρά ορθογραφικά λάθη δεν έχουν γίνει και νομίζω ότι και οι υπόλοιποι - όσοι τουλάχιστον μπήκαν στον κόπο να το διαβάσουν - θα συμφωνήσουν μαζί μου...
Τώρα ο 2μδης, έχει άλλα θεματάκια με τον εκδότη, όπως π.χ το κόντεστ από το "δωματιάκι" ή το ΗΑΒΕ παλιότερα και τα εθνοθρησκευτικά άρθρα στο 59 report, γι' αυτό κάνει την τρίχα τριχιά...
Κι επειδή δεν έχει τίποτα το επιλήψιμο να προσάψει στις τεχνικές αναρτήσεις, εξ' ου και η ενασχόληση με την ορθογραφία...
Οπότε, δεν θα πρέπει να μας ενδιαφέρει αν "ο Δημήρτης πίεσε το κοβμίο", αλλά τι έγινε μόλις το "κοβμίο" πατήθηκε...
Αυτό τουλάχιστον ενδιαφέρει εμένα...
Ο Ανώνυμος της 2ας Μαρτ. 10,59...
@21:04
Από όσο κατάλαβα ο Διομήδης δεν αναφέρεται στα SV-NEA.
Ναι, δεν εννοώ το svnea το οποίο τουλάχιστον τέτοια προβλήματα τα έχει ξεπεράσει προ πολλών ετών.
Τώρα για τον συνάδελφο που δεν τον ενδιαφέρει να βλέπει ορθογραφικά λάθη, ούτε εμένα με ενδιαφέρει τι τον ενδιαφέρει και τι όχι. Ούτε παρόμοια "παράξενα" γούστα. Γιατί με συγχωρείτε αλλά δεν θα βαφτίσουμε κανονικό τον αγράμματο και παράξενους όσους μάθανε ορθογραφία!
Ούτε και θα μπω στον κόπο να αποδείξω για ποιους λόγους ένα περιοδικό οποιουδήποτε περιεχομένου πρέπει να είναι ορθογραφημένο. Αν βέβαια σέβεται τους αρθρογράφους και κυρίως τους αναγνώστες...
Αυτά και καλό σ/κ!
Δεν έχω να προσθέσω κάτι περισσότερο. Από ότι κατάλαβα υπάρχει από κάτω κάποιο παρασκήνιο που δεν γνωρίζω. Σε αυτή την περίπτωση : "Κρείττον του λαλείν το σιγάν"
2Γένης
Επειδή λοιπόν διατείνεσαι ότι το μπλογκ σου είναι η επιτομή της σοβαρότητας, καλό θα ήταν να προσπεράσεις τις μικροπρέπειες και να επικεντρωθείς στα αμιγώς ρ/ε ενδιαφέροντα...
Το περιοδικό, ούτε να στο πουλήσει προσπάθησε κανείς, ούτε σε ανάγκασε με το ζόρι να το διαβάσεις...
Όταν ασκείς κριτική στα κακώς κείμενα, όλοι ήμαστε μαζί σου και δικαίως...
Μην αφήνεις όμως να επηρεάζουν την κρίση σου και την κριτική σου, χαζομικροδιαφορές του παρελθόντος...
Κάνε κριτική εκεί που πρέπει, στα στραβά και στα σοβαρά κι όχι στα ευτελή, γιατί ευτελήζεις και τον εαυτό σου μαζί...
Κι αυτό το εισπράττουν και όσοι μας διαβάζουν...
Αυτό θα πρέπει να σε ενδιαφέρει, νομίζω...
Στο site της ΕΕΡ δεν βρίσκω το PDF με τις ανακοινώσεις της Κυριακής. Τι συμβαίνει;
Αρμόδια για να απαντήσει είναι η ΕΕΡ τηλ. 210-5226516 την Τετάρτη μετά τις 5 μμ. Υπάρχει υπεύθυνη ομάδα που ασχολείται με αυτά. Υποθέτω δεν είναι ΚΑΙ αυτό "δάκτυλος" του 2μδη.
2Γένης
Απάντηση στον 4 Μαρτίου 2017 - 9:50 μ.μ.
Περιμένω διακαώς να δικαιωθεί η άποψη σου και στα επόμενα τεύχη να κάνετε σωρεία ορθογραφικών λαθών αφού ισχυρίζεστε ότι δεν έχουν σημασία και είναι μικρολεπτομέρειες για ένα τεχνικό περιοδικό.
ΑΝ όμως κατόπιν της δικής μου ανάρτησης αρχίσετε να περνάτε από ορθογραφικό έλεγχο τα άρθρα σας και περιορίσετε τα λάθη σας, θα ήταν τίμιο να με ευχαριστήσετε για τις παρατηρήσεις μου.
Έστω και καθυστερημένα...
Αγαπητέ Γιάννη, χαίρομαι που αποφάσισες να δημοσιεύσεις το σχόλιό μου - έστω και μεταχρονολογημένα - και χαίρομαι ακόμα περισσότερο, που μπήκες στον κόπο να απαντήσεις...
Καταρχάς να ξεκαθαρίσω, ότι ουδεμία σχέση με την ομάδα σύνταξης έχω, ούτε τον εκδότη γνωρίζω, ούτε καν συντοπίτης τους είμαι...
Ένας απλός ρ/ε του λεκανοπεδίου είμαι, που ασχολούμαι και αναζητώ ότι έχει σχέση με το χόμπι...
Επίσης να διευκρινίσω, ότι συμφωνώ μαζί σου στο θέμα της ορθογραφίας και του ορθού (γραπτού και προφορικού) λόγου - πολύ περισσότερο δε, όταν τα κείμενα απευθύνονται σε ένα κοινό, το οποίο είναι εκ' φύσεως γνωστικό επί τεχνικών θεμάτων και ασκεί ένα κοινωνικό χόμπι, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα γραπτά που απευθύνονται σε οποιοδήποτε κοινό, δεν θα πρέπει να χρήζουν ορθογραφικού και συντακτικού ελέγχου...
Στην συγκεκριμένη περίπτωση όμως, έκανα τα ανωτέρω σχόλια, ζυγίζοντας τις εξής παραμέτρους...
α) Έχοντας διαβάσει σχεδόν όλα τα τεύχη, δεν εντόπισα τόσο τραγικά ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη, ώστε να αλλοιώνεται το ρ/ε ή το τεχνικό νόημα των άρθρων...και νομίζω ότι οι περισσότεροι που μπήκαν στον κόπο να τα διαβάσουν, ίσως να συμφωνούν μαζί μου...
β) Η ύλη του περιοδικού, είναι αρκετά ικανοποιητική σχετικά με αυτό που πραγματεύεται - το ίδιο και η σύνταξη...
γ) Είναι δωρεάν για όσους θέλουν να το διαβάσουν και ο εκδότης μαζί με την συντακτική ομάδα και τους αρθρογράφους, δεν αποκομίζουν κανένα προσωπικό κέρδος ή όφελος από την έκδοση...ίσα ίσα που θυσιάζουν από τον προσωπικό τους χρόνο...πράγμα το οποίο, αν μη τι άλλο θα πρέπει να είναι σεβαστό...
δ) Στο SVnea (το οποίο για να μπορέσεις να το διαβάσεις, ακόμα και τώρα που εκδίδεται σε ηλεκτρονική μορφή, θα πρέπει να καταβάλεις κάποιο αντίτιμο, έστω και υπό μορφή ετήσιας συνδρομής στην Ένωση) προσωπικά θεωρώ, ότι δεν υπάρχει αντίστοιχης ποιότητας ύλη - ούτε καν ισάξια, αλλά ίσως κατώτερη από τεχνικής άποψης...να θυμίσω το εντιτόριαλ του καλοκαιριού, που μέχρι κι εσύ καυτηρίασες μέσα από μπλογκ σου...
Και τέλος την μικροεμπάθεια που βγάζεις, επειδή έχεις κάποια θεματάκια με τον εκδότη...εντάξει, ανθρώπινο κι αυτό - έχει συμβεί και σε μένα κάποια στιγμή και σε καταλαβαίνω...
Εν κατακλείδι, τέλειος δεν είναι κανείς...
Παραπάνω, στο (πρώτο) θαυμάσιο σχόλιο του 2γένη, γράφει ο ίδιος στην τρίτη παράγραφο:
"Μετά τα παραπάνω πιστεύω ότι αν ο συντάκτης ενός άρθρου έχει ορθογραφικά λάθη γιατί να μην έχει και λάθη γύρο από τα τεχνικά θέματα που πραγματεύεται, μέχρι και ανακρίβειες" και το "γύρω" το γράφει με όμικρον...
Τι σημαίνει, ότι δεν καταλάβαμε τι θέλει να πει, θα τον βγάλουμε αγράμματο επειδή έκανε ένα ή δύο λάθη ή μήπως δεν έχουμε κάνει όλοι ανεξαιρέτως, παρόμοια λάθη στην ορθογραφία...?
Και εν' πάση περιπτώσει, αν υπάρξει αλλοίωση λόγω ορθογραφίας στα τεχνικά θέματα, ή αν γραφτούν ανακρίβειες, εδώ ήμαστε να ασκήσουμε την δέουσα κριτική...
Τελειώνοντας, θα ήθελα να πω, ότι σε εμένα προσωπικά, αρέσει το "παράξενο" αυτό στυλ γραφής του εκδότη...μου θυμίζει άρθρα παλαιών περιοδικών, πολυτονικών κειμένων με καταλήξεις "ιν" αντί "ην" και αύρα καθαρεύουσας..ως και αρχαΐζουσας...
Δεν είναι βεβαίως υποχρεωτικό, να αρέσει σε όλους...
Περί ορέξεως...
Αγαπητέ Ανώνυμε της 6 /3
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, αλλά επανέρχομαι στην παρατήρηση σου σε ότι αφορά στο "ορθογραφικό" μου λάθος στο κείμενο:
"Μετά τα παραπάνω πιστεύω ότι αν ο συντάκτης ενός άρθρου έχει ορθογραφικά λάθη γιατί να μην έχει και λάθη γύρο από τα τεχνικά θέματα που πραγματεύεται, μέχρι και ανακρίβειες" και το "γύρω" το γράφει με όμικρον...
Έχω την εντύπωση ότι το "γύρο" που έγραψα έχει την έννοια του "περί" δηλαδή "περί" τα τεχνικά θέματα. Το "γύρω" που λες εσύ με (ω) θα το γράψουμε στο: "Γύρω, γύρω όλοι στη μέση ο Μανώλης" αλλά υπάρχει και το "γείρω" σαν ρήμα με την έννοια : "θα γείρω να κοιμηθώ λίγες ώρες"
Όπως εμείς αν δεν καταλαβαίνουμε κάτι λέμε:αυτά είναι κινέζικα, όλοι οι άλλοι συνηθίζουν το: "These are Greeks for(to) me" και έχουν δίκιο.
Κατά τα άλλα διαφωνώ πλήρως με την άποψή σου ως προς το περιοδικό. Θα προτιμούσα τα χρήματα που διατίθενται γι αυτό να "πέσουν" στο site. Αλλά "Από πίτα που δεν τρως τι σε νοιάζει κι αν καεί".
2Γένης
Αγαπητέ 2γένη, έχω την εντύπωση ότι δεν έχεις καταλάβει, πως δεν συζητούμε για το SVnea, αλλά για άλλο δωρεάν διαδυκτιακό περιοδικό, για το οποίο δεν δαπανώνται χρήματα, αλλά ελεύθερος χρόνος και που καμία σχέση δεν έχει με την Ένωση και το έργο της...
Όσο για το ορθογραφικό σου λάθος, λάθος εντύπωση έχεις...
Το ουσιαστικό γύρος, χρησιμοποιείται ως εξής:
Ο γύρος της Γης, ή έκανε τον γύρο της Γης.
Γύρος χοιρινός, ή έφαγε γύρο χοιρινό (να είχαμε λίγο τώρα...).
Ο γύρος, του γύρου, τον γύρο, ω γύρε.
Αρσενικό ο γύρος, θηλυκό η γύρα, ουδέτερο δεν γνωρίζω αν έχει....
Τώρα όταν χρησιμοποιούμε το επίρρημα γύρω, εννοούμε περιμετρικά, κυκλικά, ή σχετικά με, σε πιο ελεύθερη απόδοση...
Παράδειγμα: Η Γη γυρίζει, γύρω από τον Ήλιο.
Οπότε το "γύρω, γύρω όλοι, στην μέση ο Μανώλης", φέρνει πολύ σωστά στο νου παιδάκια, που πιασμένα χεράκι χεράκι, έχουν σχηματίσει κύκλο γύρω από ένα αγοράκι που κατά προτίμηση το λένε Μανώλη...
Το γείρω με έψιλον γιώτα, είναι ρήμα και έχει όντως την έννοια του γέρνω, παίρνω κλήση...
Αλλά νομίζω ότι δεν (θα έπρεπε να) είναι αυτό το θέμα μας...
O Ανώνυμος της 6 /3...
Διευκρίνηση για τον συνάδελφο 6 Μαρτίου 2017 - 7:49 μ.μ
Σε καμία περίπτωση δεν έκρινα την ύλη του περιοδικού και τους αρθρογράφους του. Κρίνω την επιμέλεια έκδοσης, την δουλειά του "εκδότη", και την θεωρώ προχειρότατη. Το ότι είναι δωρεάν δεν λέει κάτι, όλα δωρεάν είναι, αλλά αυτό δεν είναι λόγος να γράφουμε σαν χρυσαΒγίτες!
Άσχετο: πριν μήνες είχα κάνει παρόμοια σχόλια για κάποιον συνάδελφο ότι γράφει όλα τα ομόηχα φωνήεντα με όμικρον και γιώτα, "μιν το πιτε στο διομίδι" κλπ. Επισκέφτηκα το προφίλ του στο FB και διαπίστωσα ότι και εκεί έγραφε το ίδιο ανορθόγραφα. Όμως στις πρόσφατες αναρτήσεις του είναι όλα διορθωμένα και καμία σχέση δεν έχει με τις παρελθούσες που έβριθαν λαθών. Συμπέρασμα: Πέτυχα αυτό που κανένας φίλος του δεν του είχε επισημάνει με αποτέλεσμα να εκτίθεται. Ενώ τώρα προφανώς χρησιμοποιεί διορθωτή πριν τα δημοσιεύσει. Βέβαια ούτε αυτός θα με ευχαριστήσει ποτέ για τις "παρατηρήσεις" μου...
Αγαπητέ Γιάννη, εκεί έγκειται η διαφωνία μας...
Εγώ θεωρώ, ότι αν κάτι είναι άξιο κριτικής από εμάς τους ρ/ε, αυτό θα πρέπει να είναι η εγκυρότητα και η ορθότητα των ρ/ε και τεχνικών θεμάτων και όχι αυτή καθ' αυτή η ορθογραφία ή η σύνταξη, πολλώ δε μάλλον όταν δεν πρόκειται για "δουλειά", αλλά ουσιαστικά για χόμπι, κέφι, μεράκι, όπως θες πες το...
Και με το χέρι στην καρδιά, δεν μπορείς να ισχυρισθείς ότι είναι τόσο χάλια πια, ώστε να πλησιάζει την ορθογραφία του συνάδελφου "μιν το πιτε στο διομιδι"...
Όσο για το αν είναι όλα δωρεάν, εκτός από το 59 που μας άφησε χρόνους, πες μου μια άλλη Ελληνική (ή και ξένη, αλλά αγγλόφωνη) ρ/ε έκδοση που διατίθεται εντελώς δωρεάν...
Αλλά και με 59, πάλι θέμα είχες...
Ας μην εστιάζουμε στο δέντρο και χάνουμε το δάσος...
Με το 5-9 είχα συγκεκριμένο θέμα όταν το είχαν μετατρέψει σε "Φωνή Κυρίου". Να θυμίσω τα διαβόητα άρθρα του Τζανέλη για το πως ακριβώς σούβλιζαν τους Έλληνες οι Τούρκοι? Τα άρθρα του μοναχού για την χαρμολύπη της μεγάλης εβδομάδας και το πάσχα στον Άθωνα? Ευτυχώς κάποια στιγμή αυτά σταμάτησαν και το 5-9 έγινε αμιγώς ρ/ε περιοδικό πράγμα που είχα αναγνωρίσει.
Τώρα για δωρεάν ρ/ε εκδόσεις θα σου αναφέρω το μπλογκάκι του γκσου, του Τζίτζικα και τόσων άλλων...
Τελικά το μπλοκ εκτός των άλλων σε μαθαίνει και ορθογραφία.
Τώρα για τα τζιτζίκια και τα δάση πέστε τα μεταξύ σας.
Αλήθεια αν υπάρχει κάποιο ρ/ε περιοδικό δωρεάν γιατί δεν μας το γράφετε να το μάθουμε και οι άσχετοι. Ότι μαθαίνει κανείς καλό είναι.
2Γένης
@ 6 Μαρτίου 2017 - 11:12 μ.μ.
"παίρνω κλήση" --> "παίρνω κλίση"
Πολύ σωστά...αλλά όπως προείπα, ποιός είναι αυτός που δεν κάνει ορθογραφικά λάθη...?
Και υπόψη, είναι από τα λάθη που δεν διορθώνει το word ή άλλα λεξικά, καθώς και τα δύο είναι σωστά, αλλά η χρήση τους καθορίζεται από το νόημα της πρότασης...
Είναι η πιο μεγάλη απόδειξη, ότι η ουσία είναι που μετράει κι όχι η ορθογραφία...
Ο 6 Μαρτίου 2017 - 11:12 μ.μ.
Τότε το επόμενο να το κυκλοφορήσετε σε γκρικλις...
Εντάξει, εσύ έχεις κολλήσει...
Άμα λέω εγώ, ότι με τον εκδότη και την ομάδα έχεις θεματάκια κι όχι με την ορθογραφία, κάτι ξέρω...
Μετά από αυτό υπόσχομαι να μην ξανακάνω ή τεσπα να περιορίσω τα σχόλια (επώνυμα ή ανώνυμα) σχετικά με ορθογραφικά λάθη. Επίσης σκέφτομαι να μετακομίσω σε άλλη χώρα...
Δημοσίευση σχολίου